25 februari, 2009

Lill - lördag!

25e idag, vilket innebär löning! Aldrig fel när lite extra slantar kommer in på kontot.

Idag är det onsdag och som alltid på onsdagar så vänder veckan - den går mot helg.
För min del blir onsdagen lugn, som alla dagar i veckan. Finns inte så mycket att göra på vardagarna, vissa jobbar och andra pluggar. Ska nog ta tag i svenskan när jag kommer hem, måste skriva ett referat, det skulle redan har vart inlämnad innan lovet men det missade jag helt. Annars blir den en lugn dag. Funderar stark på att ta tag i mitt rum. Inte storstäda eller något sånt men plocka undan kläder och organisera lite i min garderob. Det skulle behövas..

Idag åker pappa till Gävle. Det har väl något med jobbet att göra skulle jag tro. För mig spelar det ingen roll varför han åker bort, för jag tycker att det ibland kan vara skönt.. Pappa och jag har aldrig direkt kommit bra överens, vi är för envisa båda två helt enkelt. Det är inte så att han är dum mot mig på något sätt, utan han gillar bara att reta mig och då blir jag irriterad och ibland ledsen. Det tråkiga är att jag inte har någon bil när han åker bort, eftersom mamma behöver sin till jobbet bland annat. Jag får låna pappas bil ofta eftersom han jobbar hemifrån nu för tiden. Det är bara bra!
Så ikväll blir det väl tjejkväll. Eller inte, jag brukar ofta sitta på mitt rum på kvällarna.
Det är skönt att bara sitta på sitt rum och lyssna på den musik som man gillar.

Så jävla skönt med torsdag imorn, slutar klockan 10.10 då! :)
Mamma ska färga håret på mig imorn när hon kommer hem från jobbet. Jag är fortfarande lite orange och om inte det försvinner imorn så kommer jag bli desperat..
Carrot - head är något som jag får höra allt oftare..

Nej nu ska jag fortsätta kolla jobb.

Inga kommentarer: