20 januari, 2009

Another day in paradise?

Sitter här vid pappas dator i köket. Jag får sån lust att skriva när hans dator står framme och han inte jobbar. På något sätt går det lättare att skriva på bärbara datorer, jag tycker tangenterna ger ifrån sig ett mysigt klickande ljud när man skriver.
Oh no.. Nu lät jag som en psykpacient vars bästa vän är en bärbar dator.. Hoppas ni inte tar det så. Haha!

Skolan idag gick hur segt som helst.. Tänker inte börja klaga, det kan alltid vara värre.
Vi har börjat med ett nytt handels-ämne. Personlig försäljning (fick ni samma reaktion som mig? Haha!) Och läraren som vi har i det ämnet är väl inte direkt någon favorit.. Hon står och pratar heeela lektionerna, och då menar jag verkligen hela timmen som vi har henne. Ibland känns det som att man ska nicka till..
Jag börjar känna mig lite smått stressad i skolan. Trodde jag hade allt under kontroll nu när skolan nyss har börjat igen efter lovet, men det visade sig att jag är mer förvirrad än vanligt.
Aja, får försöka samla ihop mig.

Överallt på skolan så hör jag tjejer gå runt och prata om balen som är i maj.
Lika gärna som jag skulle vilja gå så vill jag inte.
En biljett kostar 750 kr, och då ingår det ganska mycket i det priset. Men sen ska man hyra/köpa klänning och fixa håret med mera.. Då drar summan iväg lite.
Jag säger inte att de som väljer att gå på balen slösar bort sina pengar, men jag lägger hellre mina pengar på något annat, till studenten kanske?
Nu tänkte jag börja skriva om studenten, men som sagt, jag ska inte tjata.. Den dagen kommer! :)


Nej, upp på mitt rum och fortsätta skriva på min novell kanske?
Jag har fastnat helt och den ska vara inlämnad den här veckan..
Suck. Jag behöver brainstorma..

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ska inte heller på balen, lägger hellre ner mer pengar på studenten :)
saknar dig förresten<3