06 maj, 2009

090506

Jag insåg för en stund sen att det är exakt en månad kvar till studenten idag!
Bara 30 dagar kvar.. Känns helt overkligt men samtidigt underbart!
Jag fick guldbiljetten till studentfesten som jag frågade efter, så ja, VIP så att säga ;) Haha!

Har nyss haft muntliga nationella i svenska B, jag tyckte väl att det gick sådär.. Hatar verkligen att prata inför publik, då jag vet att ALLA sitter och lyssnar på mig och granskar mig från topp till tå.
Men läraren satte ett VG- på mitt tal. Så jag är nöjd i alla fall. Kände mig extra pressad eftersom jag inte gjorde skriftliga nationella då jag var sjuk.

Igår var det min och älsklingens dag. Fem hela månader har vi nu vart tillsammans. Kanske inte låter så mycket för de flesta, men för mig är det ett bra tag.
Men det känns som att vi har vart tillsammans mycket längre än så. Vi känner varandra så väl redan nu. Helt underbart. <3
Så det blev lite extra mys igår, sedan så åkte jag, Johannes, hans mamma och hennes sambo till Gröndal för att kolla på speedway. Ibland kan jag tycka att sånt är riktigt roligt. Speciellt när man sitter med alla andra på läktaren och verkligen är med. Haha! Som Carro sa, man spänner sig i kurvorna och verkligen hänger med.

Idag är jag hur trött som helst, så det blir tidigt i säng ikväll kan jag lova.
Men efter skolan ska jag hem till Johannes mamma Carro och göra lösfransar :)

Ska försöka åka till Elgiganten ikväll också, lämna in min mobil för tredje gången (!). Jag blir så trött på att det alltid ska vara fel på den, jag har inte ens haft mobilen i ett år. Ska försöka begära en ny. Antingen en helt ny som jag har nu eller efterföljaren.


Nu har jag inget mer att tillägga för tillfället.
Återkommer ikväll :)
Ska försöka börja lägga in lite bilder på bloggen.

1 kommentar:

camilla sa...

Vad menas med vip biljett egentligen, asså får man nått extra eller? :)
Va roligt att ni hållt ihop i fem månader. Jag tyckte nyss ni blev tillsammans :P
Jag va också på speedwayen igår, sugit väder må jag säga :( synd att jag inte visste att du skulle dit då hade vi kunnat setts. Men vi får träffas snart ändå :)<3