14 maj, 2009

090514

Jobbintervjun igår blev en stor besvikelse..
Jag trodde ju att de sökte någon till en fast tjänst men det visade sig att det bara var ett "sommarvikariat" som det så fint kallas.
Jag har ju redan sommarjobb som man brukar kalla det. Det där vikariatet skulle vara i fem veckor, från vecka 28-33.
Det var flera som skulle på den där intervjun, det hade vart tre personer där innan mig och det var en som skulle bli intervjuad efter mig också.
De tyckte att min utbildning var jätte bra för jobbet och det fick jag beröm för.
De skulle ringa mig i mitten på nästa vecka, vare sig jag fick jobbet eller inte. Men om jag får det så ska jag nog tacka nej. Känns som att ett sommarjobb räcker och jag kan inte ha båda två då jag inte vet vilka veckor jag jobbar på Stadium. Jag är hellre där i sommar om man säger så.

Efter intervjun åkte jag hem till min älskling ett tag och var där i några timmar. Hans kramar behövdes efter besvikelsen..
Men men, bara att söka fler jobb och hoppas på att det blir högkonjuktur någon gång!

Vid halv tio ska alla treor till aulan och lyssna på några politiker som ska prata om Europa valet..
Suck. Jag är inte ett dugg intresserad.


Grattis farfar!

Inga kommentarer: