14 juli, 2009

090714

Jaha, då sitter jag här framför datorn - igen.
Har blivit lite av en tradition på dagarna för min del. Idag jobbar Johannes som vanligt och jag är hemma, arbetslös.. Suck.
Idag har jag inte gjort det minsta. Johannes mamma kom förbi med Hampus och tog bort mina fransar. De flesta hade rammlat bort så jag såg lite lustig ut. Men just nu känner jag mig ännu mer konstig, någonting fattas i mitt ansikte. Johannes lillebror Lucas såg inte ens att det var jag när han kom hem.. Haha!
Ska göra nya någon dag snart :)

Just nu håller jag på att göra mig i ordning. Jag har ju morgon frisyr och allt! Lite smink och en plattång sen är jag mig själv igen :)
Idag händer det väl inte alltför mycket skulle jag tro. Får se vilket humör Johannes är på när han kommer hem från jobbet. Kanske kan hitta på något om han inte är för trött.

Känns verkligen som att jag lever att sambo liv.
Johannes och jag somnar och vaknar tillsammans varje dag, vi äter frukost tillsammans, vi äter lunch tillsammans, vi äter middag tillsammans, vi diskuterar hur dagen har varit, vi åker iväg, vi umgås med hans kompisar som även har blivit mina kompisar, vi hyr film, lagar mat ibland etc..
För något år sedan hade det här skrämt mig. Men när jag läser igenom allting igen så kan jag bara le. Det känns faktiskt helt underbart att dela vardagen med någon som man älskar.

Har ingen riktig koll på hur veckan ser ut..
På torsdag ska jag försöka ta mig till Eskilstuna och umgås med Emma, gå på stan och så.
Sen på lördag är jag bjuden på middag hos Emma eftersom hon fyller på måndag :)
Och på tisdag nästa vecka så åker vi till Västervik. Måste hem i helgen och packa lite mer saker som jag ska ha med mig. Just nu har jag inga direkt sommarkläder att ha om sommaren skulle bestämma sig för att komma tillbaka. Och jag måste kolla så jag har lite pengar att röra mig med när vi är borta :)


Nu ska jag fortsätta fixa mig, sen ska jag dra iväg ett sms till mitt hjärta :)

Inga kommentarer: