09 juli, 2009

Tankarna bara snurrar..

Jag borde sova men istället sitter jag här och undrar vad som egentligen händer i mitt liv just nu.
För bara några dagar sen var allt helt normalt. Jag levde på som jag alltid har gjort. Jag hade inget att bekymmra mig över mer än att jag just för tillfället inte har något jobb. That was it, trodde jag..
Jag vet inte om jag egentligen borde vara ledsen och nere över det här. Jag är 19 år och har mitt egna liv att tänka på. Men när personer som jag älskar mår dåligt så kan jag inte låta bli att själv må dåligt. För det som händer just nu påverkar mig också..
Jag tänker inte ställa mig på någon sida i det som händer just nu. Känns bara grymt jobbigt att komma till sitt egna hem, som ska vara ens borg och som ska för mig vara den tryggaste platsen på jorden, med en stor klump i magen som letar sig upp mot halsen för att sen komma ut i tårar.

Jag sov inte så bra igår natt. Det var för många tankar i mitt huvud som vägrade sluta störa mig.. Jag låg och kollade på mitt hjärta när han sött sov tätt brevid mig och jag började tänka på allt jag har i livet, det som jag aldrig skulle förlora vad som än hände.
Och jag vet att det här inte kommer att ändra på några relationer jag har. Men om det blir som jag är rädd att det kommer bli så kommer jag inte längre ha en familj, utan två.


Nu börjar det regna också. Rejält.
Jag tycker om regnet, tycker om att höra det smattra mot fönstret. För det får mig att för några minuter inte tänka på allt som händer runt omkring.
Nu kanske jag har skrivit för mycket, men jag gillar att skriva av mig när det är något som bekymmrar mig. Det är det jag har bloggen till för. Mina tankar.





Nu ska jag nog försöka sova, ska nog fortsätta lyssna på regnet.
Imorgon ska jag upp skapligt så jag hinner tvätta lite innan jag ska iväg till ungdomsmottagningen.

God natt.

Inga kommentarer: