26 mars, 2009

090326 - Jobbsökardagen!

Uuhhja.. Vilken dag!
Gick upp klockan sju fast jag var ledig idag!
Duschade, gjorde mig i ordning - torka håret, plattade det, sminkade mig, skjutsade Carro till skolan, åkte till Stadium för att träffa min chef Jimmy och få hans telefonnummer (han skulle vara referens till mitt CV), hem, skrev ut mina CVn och la dom i kuvert.
Sedan var jag klar för avfärd.
Mot Katrineholm!
Kom dit vid strax efter tolv, åt lunch med Johannes och hans pappa.
Sedan så drog de iväg till jobbet igen och jag gav mig ut i Katrineholm på jakt efter jobb. Det var inte många som kunde ge mig några positiva besked; "Vi har redan tillräckligt med personal", "Vi har dragit ner på personal", "Tyvärr, vi har ekonimiska problem", Är det sommarjobb du söker"
Sommarjobb? HALLÅ?! Jag sa ju att jag sökte JOBB inte SOMMARJOBB!
Men det är ju såna tider när de flesta söker sommarjobb..
Men jag ska fortsätta tänka positivt :)


Nej, nu börjar jag bli riktigt trött..
Ska snart gå och borsta tänderna och tvätta bort sminket. Sen bara krypa ner i min underbara säng!
Vänta på att mitt hjärta ska ringa och säga god natt. <3

Inga kommentarer: