19 augusti, 2009

090819

Satt och kollade runt lite på internet och kom på att de flesta som fortfarande går i skolan börjar den här veckan och jag blev faktiskt lite avundsjuk..
Det är inte så att jag älskade skolan för läxor, prov och konstiga lärare utan för människorna man kände där, de underbara personer som gick i samma klass och som man träffade fem dagar i veckan i tre år.
Jag sitter och saknar den där känslan av att gå till skolan första dagen efter ett lov, man var så förväntansfull men inte för att behöva plugga arslet av sig utan för att träffa sina kompisar.
Jag saknar hur jag alltid fick ringa och väcka Yasmine för att hon hade försovit sig, saknar hur Martin och killarna kunde reta gallfeber på mig ibland, saknar att vara endast 13 personer i ett klassrum men låta som 30..
Det är småsaker som man kommer tänka på hela livet.
Det som är tråkigt att vi alla 13 kanske aldrig kommer att träffas igen. Jo, på någon återträff om typ 20 år..

Det enda jag skulle vilja uppleva igen, det är studenten. En av de bästa dagarna i mitt liv.



Yasmine och jag utanför Handelsprogrammet, 060609

<3

Inga kommentarer: