08 oktober, 2008

Vinter?

Vilken morgon, säger då det..
Vaknade för sent, som vanligt, vilket innebar att jag var tvungen och stressa upp imorse. Vart inte mycket till frukost kan jag säga, en hård macka och ett stort glas o´boy - bara jag får min o´boy så är morgonen gjord!

Jag kollade på termometern när jag satt och åt min underbara frukost och såg att det var precis 0+ grader ute. Bra tänkte jag, då hinner det blir lite varmare innan jag ska ta bilen och åka iväg, det är ingen is täntke jag.
Jo visst du.. Ungefär klockan 08.25 gick jag ner för att ta på mig ytterkläderna och se till att jag hade med mig allt, då kommer pappa och säger: "Sandra, du måste skrapa bilen, det är is."
Helvete tänkte jag.. Jag skulle ju lämna min syster på hennes skola innan jag åkte till min och ja, vi började samtidigt imorse så det var lite stressigt.

Bara att ge dig ut och skrapa, ingen tid till att leta efter vantar heller så frös nästan fingrarna av mig.
Efter jag hade skrapat bort isen som en tok så bar det av till St Eskil sen iväg till Rekarne, och tro det eller ej, men jag kom till och med 10 minuter innan lektionen började! *Stolt* :)

Inga kommentarer: